Mediji o nama

Iz medija

Kazalište.hr – Iz prvog lica

 

Kazalište Moruzgva, Zagreb: Ana Tonković Dolenčić (prema romanu Miroslava KrležePovratak Filipa Latinovicza), Bobočka ili drugih sto stranica Filipa Latinovicza, red. Ivan Leo Lemo.

Ovogodišnju sezonu u kazalištu Moruzgva otvorila je predstava Bobočka, koja je pretpremijerno izvedena na novopokrenutom Festivalu Miroslav Krleža u srpnju ove godine. Radi se o dramatizaciji remek-djela Miroslava Krleže Povratak Filipa Latinoviczaili, kako se i u nazivu predstave kaže – drugih sto stranica Filipa Latinovicza. Dramaturginja Ana Tonković Dolenčić obradila je priču o centralnom ženskom liku romana, Kseniji Radajevoj Bobočki, postavivši samu Bobočku kao naratoricu i nositeljicu zbivanja. Ovu monodramu režirao je Ivan Leo Lemo, kostime je osmislila Mirjana Zagorec, a u predstavi sudjeluje i konceptualni umjetnik Willem Miličević, koji nije bio zadužen samo za glazbu, video i svjetlo nego se, poput svojevrsna statista bez mnogo teksta, pojavljuje i na samoj sceni kao Filip Latinović.

 

Pročitaj više na: Kazalište.hr

Bobočka u tuzli

Bobočka 16.3.

 

 

“Baklju je, visoko iznad glava tuzlanskih teatarskih znatiželjnika, podigla zagrebačka glumica Ecija Ojdanić svojom monodramom, zasnovanom na romanu Miroslava Krleže Povratak Filipa Latinovića, Bobočka ili drugih sto stranica Filipa Latinovića.”

 

 

Pročitaj više na: Tuzlarije.net

Ziher.hr – miris lovine

 

“MIRIS LOVINE” (KAZALIŠTE MORUZGVA): KOMUNIKACIJA KAO PREDUVJET DOBROG BRAKA I PRIJATELJSTVA

Redateljica predstava “Žene u crvenom” i “Trebalo bi prošetati psa” Franka Perković u kazalištu Vidra postavila je predstavu “Miris lovine” u produkciji kazališta Moruzgva, premijerno izvedenu 25. listopada. Autorica komedije, originalnog naziva ”The Smell of the Kill“ koja se bavi problematikom položaja žene u braku, kao i brakom samim, američka je spisateljica Michele Lowe. Komad je praizveden  na sceni Cleveland Play House 1999. godine gdje je izveden 40 puta.

Pročitaj više na: Ziher.hr

Scena.hr – miris lovine

 

Zanimljiv mi je taj moment u dramaturgiji kad se preokrene priča iz jednog uobičajenog susreta žena i to se pretvara u plan likvidacije muškaraca, rekla je lijepa glumica Nataša Janjić.

Nataša Dangubić, Barbara Nola i Lada Bonacci sjajno su ispričale jednu žensku priču. Predstava na duhovit i zanimljiv način na površinu iznosi bračne probleme, ali i činjenicu koliko ženski um može biti poguban za nejverne i lažljive muškarce. Predstava ‘Miris lovine‘ jučer je na sceni zagrebačke Vidre oduševila i nasmijala publiku. Predstava kazališta Moruzgva u režiji je Franke Perković, a kostimograf je Robert Sever. Na svečanu premijeru je Nataša Janjić, Marko Kisićdošla i lijepa glumica Nataša Janjić u pratnji dečka Marka Kisića. Nataša je uživala u predstavi.

 

Pročitaj više na: Scena.hr

Jutarnji.hr – Mobitel

 

Hiperproduktivni Dolenčić režirao je još jednu izvrsnu dramu.

Četvero koncentriranih glumaca, jednostavna scena i pametan tekst čine čvrstu predstavljačku cjelinu

Krešimir Dolenčić hiperproduktivan je redatelj pa katkad napravi površniju predstavu. “Mobitel”, pak, u produkciji Kazališta Moruzgva, s najmom u Vidri, drugoj sceni Kerempuha, sve je više nego na brzinu sastavljen rad. Četvero koncentriranih glumaca, koji se svi daju u emotivnu suigru, jednostavna ali ne i dosadna scena Irene Kraljić s funkcionalnim videozidom pozadi (djelo Wilhelma Miličevića, koji potpisuje i glazbu, zapravo više tišinu), pametan tekst, s odgođenim djelovanjem, izbjegavanje scenskih vulgarnosti, čine čvrstu predstavljačku cjelinu.

Pročitaj više na: Jutarnji.hr

Jutarnji.hr – Kako život

 

 

Nina Mitrović pripada našim najosebujnijim i najprovokativnijim dramskim piscima i svakim kazališnim tekstom izaziva blagodat za glumce i konzumente. Pet godina je nije bilo na hrvatskim scenama, a Kazalište Moruzgva imat će privilegij i užitak 16. listopada praizvesti njenu novu dramu “Kako život”, uzbudljivu tankoćutnu studiju o žilavom smislu života.

 

Pročitaj više na: Jutarnji.hr

arteist.hr – Topla preporuka – pogledajte ovu predstavu!

 

 

Iznimno je hrabro u hrvatskoj drami danas napisati, ali i izvesti, zaokružen dramski tekst s toplim i neposrednim dijalozima, miljama udaljen od politike lijevih i desnih, fragmentiranja i intertekstualnosti prevladavajuće glavne struje. Institucionalna kazališta izgubljena u autorskim projektima, dramatizacijama proze i postmodernizmu, prepuštaju privatnim kazalištima brigu o hrvatskome dramskom pismu. Tako se zapravo smanjuju šanse njegova preživljavanja na sceni. Stoga ostaje pitanje kako je moguće da kazalište Moruzgva ima više sluha i etičnosti za građenje društvenog odgovornijeg repertoara, nego li velika zagrebačka kazališta u novoj sezoni?

 

Pročitaj više na: arteist.hr

Jutarnji.hr – “Kako život” važna predstava prema drami jedne od naših najboljih dramatičarki

 

 

Posrijedi je ljubavni trokut u staračkom domu čiji je svjedok jedna relativno mlađa njegovateljica. U igru su uključeni i nevidljivi cimeri jednoga od staraca, Branka, gunđala zakinutog od života, plašljivog, sitničavog ali željnog pažnje i ljubavi, kojega upravo izvanredno igra Vinko Kraljević. Oko toga lika i nenamjerno splela se režija, budući da je glumac pronašao način da ga prikaže toliko živo da se čini stvarnim a ne napisanim likom. Neprestano na rubu da zamuca, cijeli u potisnutom staccatu, zakočen tikovima, on djeluje kao tužan, ostario dječak, još živih želja ali umirućih misli…

 

Pročitaj više na: Jutarnji list

Theatralia – Praizvedba predstave “Kako život” Nine Mitrović

 

kako-zivot-04

 

Glumci Biserka Ipša u ulozi Mile, Siniša Popović u ulozi Kekeza, Vinko Kraljević u ulozi Branka i Ana Begić u alternaciji s Ecijom Ojdanić izvrsno su interpretirali dramske osobe, vješto i proživljeno prikazujući čitavu paletu osjećaja i raspoloženja. Ova izrazito glumačka predstava i režirana je tako da glumcima ostavi puno prostora za igru i individualnu ekspresiju jer je svatko od njih vrlo uspješno prikazao specifične osobine i emocije određene dramske osobe.

 

 

Pročitaj više na: Theatralia HR3

Kazalište.hr – O starenju nekih, ali i svih

 

 

 

Vinko Kraljević kao gunđalo i zapravo nesretan starac, no ipak još uvijek lucidan; Biserka Ipša kao žena čiji je život prošao u brizi, a sada želi tu brigu zamijeniti nekim životnim zadovoljstvima, no ipak joj se vraća, dok je Popović kreirao lik koji je svoj život proživio uz mnogo ugađanja samome sebi, a sada je nespreman za promjenu, a Ana Begić kao službenica doma ona je koja razgovara i pomaže starcima, ali i oni njoj. Sve su kreacije točne i realizirane sretnim spojem profilacije kroz suigru, za što zasigurno zasluge ima i predložak, koji to omogućuje. U konačnici, realizirana je predstava vrlo identificirajućeg i za upisivanje univerzalnih iskustava otvorenog tematskog sloja, predstava o starenju i onome što ga prati.

 

 

Pročitaj više na: kazalište.hr

Kritikaz – Kako život? Dobro, hvala na pitanju. Prolazi!

 

14708016_720865361398157_4851033627302204157_o

 

 

No, ono što je u ovoj predstavi apsolutno očaravajuće su glumci. Vinko Kraljević kao  „staro zakeralo“ Branko je fantastičan – od gadljivih izraza lica, preko stalnih pritužbi, do ogorčenja što ga nitko neće… Bonvivan Kekez u nonšalantnoj igri Siniše Popovića istovremeno je simpatičan i odbojan, a Biserka Ipša kao ostarjela, no još uvijek koketna Mila (srce nikada ne stari, ono jednostavno stane) pokazuje kako je ova glumica pomalo zapostavljena. Tu je i rezolutna (kada su u pitanju štićenici Doma) i ujedno nesigurna Suzana izvrsne Ane Begić, čime se potvrđuje  tvrdnja da djetelina s četiri lista nosi sreću. U nekim će izvedbama umjesto Ane Begić igrati Ecija Ojadnić, što će meni osobno biti povod  da ovu predstavu pogledam ponovo. Baš mi je bila…

 

 

Pročitaj više na: kritikaz.com

Vijenac – Kako izdržati život

 

14753368_720865401398153_3492688671089155707_o

 

 

Glumci nisu glumili tek ideju i obrise tipova, nego su ponudili karaktere koji su nadareno živjeli puninu uloga. Biserka Ipša (Mila) uvjerljivo je odglumila strah od života rastavljene žene, njezinu duševnu lomljivost i zaboravljenu nježnost, kao i ženstvenost koja ni po čemu nije bila stara. Ana Begić (Suzana) predočila je odsutnost mlade žene koja lako nosi brige posla, ali teško brige života i strah od rastave braka. Siniša Popović (Andrija) šarmantno se i ironično borio sa sviješću da je dom početak kraja života. Tomu se opirao narcisoidno uživajući u ostacima negdašnjeg zavodnika i ženskara. Dominirao je Vinko Kraljević u ulozi Branka. Njegov Branko, precizan u mišljenju i bogat u glumačkom izrazu, u svakom trenutku bio je glumački prisutan i točan, činilo se kao da i ne glumi.

 

Pročitaj više na: matica.hr

Arteistov pregled kazališne 2016: predstave koje su izašle iz okvira

 

 

U tematskoj kakofoniji teško je bilo razbrati sustavniju i promišljeniju viziju repertoara koja dakako ne bi mogla promijeniti društvene realije, ali bi mogla pružiti više umjetničke dosege i kompleksnije društvene okvire onkraj ustaljenih matrica. U Zagrebu su takve kriterije ispunile dvije predstave domaćih dramskih spisateljica, povratnica na hrvatske pozornice – Tene Štivičić i Nine Mitrović.

 

 

Pročitaj više na: arteist.hr

Kulturni kolokvij: Nina Mitrović

 

 

“Čovjek nema pravo reći da je čovjek, nema pravo reći da je fragilan, nema pravo reći da je usamljen, nema pravo reći da je osjetljiv, nema pravo reći da se boji. Čovjek nema pravo danas pasti. A to je normalan dio života. Padovi i dizanja.”

 

 

Pročitaj više na: Kulturni kolokvij

Preporuka dr.sc. sanje nikčević

15. tkt fest: u potrazi za izgubljenim vrijednostima života

_P1A5912

 

 

“Režijski čista i jednostavna, školska predstava u dobrom smislu te riječi, koja prvenstveno počiva na glumi i međuigri četiri lika.”

 

 

Pročitaj više na: Tuzlarije.net

OSVRTI NA GOSTOVANJE “bOBOČKE” U uKRAJINI

 

Bobočka3

 

 

“Gluma Ecije Ojdanić oduševila je gledatelje u gradu Hmeljnickij, što je bilo potvrđeno dugim pljeskom i uzvicima „bravo”. Od nje na pozornici jednostavno nije bilo moguće odvojiti pogled. Njezina junakinja brzo je mijenjala raspoloženje, bila je čas vesela, čas neumoljivo okrutna, a ponekad tako osamljena i bespomoćna.”

“A navečer černihivsku kazališnu publiku osvojila je pronicljivom glumom emocionalna i primamljiva Ecija Ojdanić koja je pričajući životnu priču svoje junakinje Bobočke bila izuzetno iskrena, odvažna i izravna. Munjevita presvlačenja na pozornici, imaginarni dijalozi s virtualnim partnerima, čak i korištenje električne gitare pomagali su glumici uvjerljivo stvoriti lik fatalne žene – senzualne i strastvene, hirovite i okrutne. Ali njezina težnja za slobodom, dovedena do krajnosti, uništava i samu Bobočku.

Burni pljesak zahvalnih gledatelja i buketi cvijeća bili su nagradom nadarenoj hrvatskoj glumici za izražajnu, emocionalnu izvedbu ove moderne predstave. A poslije uručivanja diplome sudionika Međunarodnog kazališnog festivala monodrame „Černihivski odjek-2“ Ecija Ojdanić obratila se publici s riječima zahvale na emocionalnoj podršci i razumijevanju koje je ona osjećala bez obzira na to što se predstava odigrala na hrvatskom jeziku.”

“Ravnateljstvo Županijskog akademskog ukrajinskog muzičko-dramskog kazališta grada Černihiv „Taras Ševčenko“ izražava iskrenu zahvalnost na suradnji i pruženoj mogućnosti uvaženoj gospođi Eciji Ojdanić na sudjelovanju na Međunarodnom festivalu „Černihivski odjek“ te izražava nadu za daljnje plodno proširivanje suradnje u području kazališne umjetnosti radi jačanja kulturnih odnosa između naših naroda.”

 

 

 

“Kako život” Kazališta Moruzgva: Kardiogram života i smrti

 

_P1A5986

 

“U tom smislu drama Nine Mitrović vrlo je životna, emotivno iscrtavajući kardiogram života i smrti. Realističkom prosedeu, satkanom od svakodnevnih razgovora i situacija, odgovara i gluma poznatih zagrebačkih glumaca.”

 

 

Pročitaj više na: Novilist.hr